پرش به محتوا

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس

وبلاگ | بررسی جزئیات هزینه های زندگی در دانشجویی در قبرس شمالی

زندگی دانشجویی در قبرس

قبرس شمالی به چندین دلیل یکی از بهترین مقصد ها برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب میشود. از جمله این دلایل میتوان به پایین بودن هزینه زندگی دانشجویی در قبرس اشاره کرد و دانشجو در قبرس به راحتی میتواند با یک هزینه بسیار معقول امکانات بسیار عالی از دانشگاه و خوابگاه دانشجویی دریافت کند.

شرایط فوق العاده دانشگاه ها در قبرس این امکان را فراهم میکند که دانشجو با یک بورسیه تحصیلی بسیار عالی و بدون دغدغه ویزا و اثبات تمکن مالی وارد قبرس شده و با یک کار دانشجویی نیمه وقت بتواند هزینه های خود را مدیریت کند و این تنها بخشی از شرایط عالی قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی است پس در ادامه همراه تیم حرفه ای پل قبرس باشید تا در خصوص جزئیات هزینه ها در قبرس شمالی اطلاعات بیشتری بدست آوردید .

آخرین وبلاگ

یک مشاوره تخصصی تحصیلی ،‌ مهمان ما باشید

هزینه های مهم زندگی دانشجویی در قبرس

مسکن

200 تا 350 دلار

خوراک

100 تا 120 دلار

پوشاک

50 دلار

اجاره خانه یا خوابگاه ؟

بسیاری از دانشجویانی که وارد قبرس میشوند برای انتخاب خوابگاه و اجاره خانه دچار تردید میشوند. اجاره خانه و خوابگاه بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی تقریبا با هزینه برابر در قبرس تمام میشود و بسیاری از دانشجویانی که تمایلی به زندگی در خوابگاه ندارد با پرداخت همان مبلغ هزینه اجاره خوابگاه، در قبرس خانه اجاره میکنند. 

ولی باید در نظر گرفت که خوابگاه ها در قبرس شمالی امکانات بسیار عالی دارند و  در خوابگاه نیاز به پرداخت هزینه های انرژی و اینترنت ندارید اما در اجاره خانه دانشجو علاوه به پرداخت اجاره خانه باید هزینه های جانبی را هم در نظر بگیرد ولی به صورت کلی اجاره خوابگاه در قبرس شمالی مزیت های بسیاری دارد.

هزینه اجاره خوابگاه و اجاره خانه در قبرس

همانطور که  در بالا اشاره کردیم، هزینه اجاره خانه و اجاره خوابگاه بدون نظر گرفتن هزینه های جانبی در قبرس شمالی تقریبا برابر است و خوابگاه ها در قبرس با هزینه تقریبی 250 تا 300 دلار در ماه با تمامی امکانات ارائه میشود و دانشجویی که تمایل به اجاره خانه در قبرس را دارد باید هزینه ای تقریبی بین 300 تا 350 دلار بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی خدمات شهری ( آب، برق، گاز ) را بپردازد.

هزینه خدمات شهری را به صورت میانگین در قبرس میتوان برای هر اشتراک ماهانه بین 10 تا 20 دلار در نظر گرفت.

هزینه مواد غذایی در قبرس

 تهیه غذا از رستوران در قبرس به نسبت دیگر هزینه ها کمی بالاتر است و دانشجویی که اقلام غذایی تهیه نمیکند و بیشتر وعده های غذایی خود را از رستوران ها تهیه میکند پس باید هفته ای بین 100 تا 120 دلار برای غذای خود در نظر بگیرد ولی دانشجویی که خود اقلام غذایی تهیه میکند بسیار هزینه کمتری برای غذای خود در قبرس میپردازد.

هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی

هزینه حمل و نقل در قبرس برای دانشجویان بسته به محلی که برای زندگی خود انتخاب میکند بسیار متفاوت است پس مثلا دانشجویی که در خوابگاه زندگی میکند هزینه حمل نقل زیادی نمی پردازد ولی دانشجویی که در خانه خصوصی زندگی میکند بسته به نوع وسیله حمل نقل ( اتوبوس یا تاکسی ) هزینه ای را باید برای حمل و نقل خود در نظر بگیرد.

قیمت یک بلیط یکطرفه اتوبوس در قبرس شمالی تقریبا 1.8 دلار است و  هزینه تقریبی مسیر یک طرفه با تاکسی تقریبا 2.8 دلار است. هزینه کرایه خودرو در قبرس تقریبا 8 دلار است که دانشجویان برای کرایه خودرو حتما باید گواهی نامه رانندگی دریافت کنند.

هزینه تفریحات در قبرس شمالی

دانشجویانی که قبرس شمالی را برای تحصیل انتخاب میکنند مطمئنا با علم به اینکه قبرس شمالی محل بسیار فوق العاده ای برای اوقات فراغت است این جزیره را انتخاب کرده اند . تفریحات در قبرس به نسبت دیگر کشور های مشابه مانند ترکیه بسیار قیمت معقولانه تری دارد مثلا هزینه اجاره یک قایلق ساحلی به صورت کامل در قبرس 7 دلار است.

هزینه اینترنت

اینترنت در قبرس هزینه بالاتری به نسبت دیگر هزینه های جانبی دانشجو دارد و در صورتی که دانشجو بسته اینترنتی دریافت کند تقریبا بین 20 تا 25 دلار ماهانه باید هزینه کند  در غیر این صورت خوابگاه و دانشگاه اینترنت های پر سرعت در اختیار دانشجو قرار میدهند.

جدیدترین وبلاگ ها

برای بررسی رایگان پروفایل تحصیلی خود اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید

جدیدترین وبلاگ ها

Products

Features

Get Started

About

© All rights reserved Cyprus Bridge Ltd 2020

Made with ❤ by CyprusBrdige Ltd