پرش به محتوا

بهترین دانشگاه های ایتالیا

وبلاگ | بررسی بهترین دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی QS در سال 2022

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا مهد فرهنگ و هنر اروپا و یکی از زیبا ترین کشور های دنیا و بهترین دانشگاه های ایتالیا انتخاب بسیاری از کسانی است که دغدغه یک مهاجرت سبز  را دارند . شرایط فوق العاده تحصیل در ایتالیا، روش مهاجرت تحصیلی را در بین دیگر روش های مهاجرت به این کشور زیبا بسیار پر طرفدار کرده است و رنکینگ بالای دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی QS  و همچنین تحصیل با بورسیه های فوق العاده به زبان انگلیسی، دانشجویان بسیاری را جذب این کشور اروپایی کرده است پس دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا کاری دشواری نیست و با یک پروفایل تحصیلی نسبتا خوب به راحتی متقاضیان میتوانند پذیرش دریافت کرده و بورسیه شوند.

همچنین هزینه زندگی در ایتالیا به نسبت دیگر کشور های اروپایی بسیار مقرون و به صرفه بوده و دانشجو با گرفتن بورسیه های استانی به راحتی میتواند با یک هزینه بسیار کم تحصیل کند .

به دلیل رنکینگ بالای این دانشگاه ها فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپا از بسیاری از کشور های مطرح اروپایی پیشنهاد های شغلی فوق العاده خواهند داشت پس اگر دغدغه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارید حتما در ادامه برای انتخاب دانشگاه ها خود با مشاوران خبره پل قبرس در بررسی دانشگاه های ایتالیا همراه باشید.

آخرین وبلاگ ها

یک مشاوره تخصصی تحصیلی ،‌ مهمان ما باشید

بهترین دانشگاه های ایتالیا

کشور ایتالیا دارای دانشگاه های بسیاری است که هر ساله از سراسر جهان دانشجویان بسیاری را جذب میکند و این دانشگاه ها تنوع رشته ای بسیاری دارند پس شما با هر فیلد رشته ای به راحتی با یک شرایط عالی میتوانید در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوید. در ادامه ما 5 دانشگاه برتر ایتالیا را بر اساس رتبه بندی جهانی QS  با جزئیات بررسی کرده ایم پس برای اطلاع از دانشگاه های ایتالیا در ادامه ایم وبلاگ همراهمان باشید.

1) دانشگاه ساپینزا

بهترین دانشگاه های ایتالیا

برترین دانشگاه در ایتالیا بر اساس رتبه بندی کشوری دانشگاه ساپینزا شهر رم است و  این دانشگاه با قدمتی حدود 700 سال از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود.

رتبه بندی  QS این دانشگاه 183 است و حدود 6 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهند اما تحصیل در این دانشگاه حتی بدون داشتن بورسیه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان بسته به رشته تحصیلی خود کافیست سالانه بین 2 تا 4 هزار یورو هزینه پرداخت کنند و در صورت داشتن بورسیه تحصیلی این هزینه بسیار کم تر و یا حتی رایگان میشود.

از معروف ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه میتوان به فدریکا موگرینی( رییس سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا ) اشاره کرد.

2) دانشگاه پلی تکنیک میلان

بهترین دانشگاه های ایتالیا

 پلی تکنیک میلان از محبوب ترین دانشگاه ها برای ایتالیایی ها محسوب میشود و رتبه بندی کشوری رتبه 2 و در رتبه بندی جهانی QS رتبه 193 را دریافت کرده است.

 یکی از معروف ترین دانشگاه های پژوهشی در کل دنیا است که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری را جذب خود میکند اما شهریه این دانشگاه سالانه بین 3 تا 4 هزار یورو بدون در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی است.

3) دانشگاه بلونیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه بلونیا با قدمتی حدود هزار سال از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا محسوب میگردد و این دانشگاه در رتبه بندی کشوری رتبه 3 و در رتبه بندی QS رتبه 203 را درسال 2022 گرفته است. تمرکز این دانشگاه بر آموزش و رواج بر مباحث علمی و فرهنگی است.

این دانشگاه هر ساله حدود 6 درصد از دانشجویان ورودی خود را از دانشجویان بین المللی جذب میکند و به طور متوسط بسته به رشته تحصیلی دانشجو هزینه بین 3 تا 4 هزار یور را بدون در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی دریافت میکند.

4) دانشگاه میلان

بهترین دانشگاه های ایتالیا

 از معروف ترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا است و در رتبه بندی کشوری رتبه 4 و در رتبه بندی QS رتبه 233 را دریافت کرده است.

دانشگاه فوق هر ساله حدود 5 درصد از دانشجویان خود را از بین دانشجویان بین المللی انتخاب میکند و در صورتی که دانشجو پروفایل تحصیلی خوبی داشته باشد بورسیه های خوبی را به دانشجو میدهد ولی به صورت کلی این دانشگاه، به نسبت دیگر دانشگاه های ایتالیا بسیار ارزان است و شهریه آن بسته به رشته تحصیلی بین 2 تا 3 هزار یورو در سال است.

5) دانشگاه پادوا

بهترین دانشگاه های ایتالیا

یکی از محبوب ترین دانشگاه ها در بین افرادی است که علاقه بسیاری به تحصیل در محیطی آزاد اندیش را دارند که از ایده های آن ها حمایت شود. این دانشگاه قدمت بسیاری دارد و درسال 1222 تاسیس شده است. دانشگاه پادوا در رتبه بندی کشوری رتبه 5 و در رتبه بندی QS  227 است.

جدیدترین وبلاگ ها

برای بررسی رایگان پروفایل تحصیلی خود اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید

جدیدترین وبلاگ ها

Products

Features

Get Started

About

© All rights reserved Cyprus Bridge Ltd 2020

Made with ❤ by CyprusBrdige Ltd